Redovisningsansvarig /hyresadministratör
Nu söker vi ytterligare en erfaren kollega som vill vara med och stärka vårt team i Linköping. Du blir en viktig medarbetare i vårt team som består av flera kunniga kollegor.
Om företaget
Egero är en SRF-auktoriserad redovisningsbyrå som erbjuder ekonomi- och redovisningstjänster till små och stora fastighetsägare i hela Sverige. Egero är en komplett leverantör av ekonomisk fastighetsförvaltning med bred fastighetskompetens och lång erfarenhet av att skapa effektiva rutiner.
Egeros vision är att vara fastighetsägarens val för ekonomisk fastighetsförvaltning med det gemensamma målet att bygga värden som består.
Som komplett leverantör av ekonomisk fastighetsförvaltning skall Egero vara den enda samarbetspartner som fastighetsägaren behöver från att distribuera hyresavin till att ta fram rapporter för verksamhetsuppföljning och strategibeslut. Från och med oktober 2020 ingår Egero AB i Thorell Revision AB.
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att inom befintliga kunduppdrag ansvara för kunders redovisning som innefattar bland annat löpande bokföring, leverantörsfakturahantering, kundfakturering, rapportering samt moms- och skattedeklarationer.
Du kommer även att hantera hyresadministration. I tjänsten kommer du ha ett nära samarbete med kollegor, kunder och revisorer.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du vara självständig, flexibel och ha en god förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du drivs av att hjälpa människor, du är ansvarsfull, noggrann och tycker om ordning och reda samt ett högt arbetstempo med mycket som händer på en gång.
Du är social och serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. Du har ett helhetstänk som gör att du lätt ser vad som bör göras och på vilket sätt det ska genomföras. Stresstålighet och initiativförmåga är viktiga egenskaper hos dig som person och du inser vikten av kundens behov.
Din bakgrund och kvalifikationer
Du är van att arbeta i team för att bygga gruppkänsla och skapa bra förutsättningar för gemensamma mål och rutiner. Vi söker dig som har ekonomiutbildning med inriktning redovisning. Det är starkt meriterande om du tidigare arbetat inom fastighetsbranschen med dokumenterad erfarenhet inom fastighetsredovisning.
Du har god vana att arbeta i Excel och ekonomisystem. Svenska i tal och skrift är ett krav och vi ser gärna det som meriterande att du även talar och skriver engelska.
Information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar provanställning, med placering på kontoret i Linköping.
I denna rekrytering samarbetar vi med HR Support i Östergötland AB. Vi tar endast emot ansökan via e-post. Din ansökan skickar du till erika.werme@hrsupport.se.
Vid frågor kring tjänsten och rekryteringsprocessen är Du välkommen att kontakta Erika via ovan e-post eller ringa på 070-144 74 38.
Senast 2021-05-14 önskar vi din ansökan. Urvalet sker löpande så skicka in ditt CV och personliga brev redan idag. Märk din ansökan ”Redovisningsansvarig/hyresadministratör”.